Mindfulness-cursus

Samen begeleid meditatie inoefenen op dinsdag

Jon Kabat-Zinn werd eind jaren 1970 geïnspireerd om de basispricipes van aandachtstraining of mindfulness toe te passen in een medische setting. Mindfulness oefeningen bleken effectief te zijn in het verlichten van stress, angst, pijn en (chronische) ziekte.

Zijn werk was de start van vele programma’s rond mindfulness en wetenschappelijk onderzoek bevestigt de positieve effecten op verschillende gebieden.

Men merkte echter ook op dat het belangrijk was dat mensen het (be)oefenen van meditatie tot een gewoonte maakten.
Onze samenkomsten willen de opbouw van deze gewoonten ondersteunen.

Wie op één of andere manier zijn eigen welzijn wil ondersteunen door aan mindfulness oefeningen te doen, is van harte welkom bij ons. Of je dit doet als beginneling, of al een tijdje oefent, maakt geen verschil. Onze meditatiebegleiders praten je doorheen de oefeningen.

 

Verloop

• welkomsbabbel met een drankje en een koekje
• Inleiding van de 1ste meditatie
• Meditatieoefening (15-20 min)
• Korte gesprek over je ervaringen
• Pauze
• Inleiding 2de meditatiemoment
• Meditatieoefening (15-20 min)
• Korte reflectie

Inschrijven

Het aantal plaatsen is beperkt.
We mediteren zittend op een stoel, maar je mag gerust je eigen kussen meebrengen.

Wil je inschrijven op de 6-wekencursus, kan dat via welkom@rietkracht.be , we bevestigen je aanvraag.
Vrije bijdrage: BE 19 7512 1072 0012 (zie ook : over rietkracht)